1. Home
  2. Artykuły lekarzy
  3. Rozciąganie czy masaż? Jak skutecznie zregenerować mięśnie po treningu

Rozciąganie czy masaż? Jak skutecznie zregenerować mięśnie po treningu

Rozciąganie czy masaż? Jak skutecznie zregenerować mięśnie po treningu
  • 2023-07-24
  • 0 Lubię
  • 1933 Wyświetlenia
Podczas treningów regeneracja powinna zajmować bardzo ważne miejsce. Przede wszystkim dokładne rozciąganie mięśni po wykonanym treningu wpływa korzystnie na ich stan i pozwala na szybszą regenerację. Bardzo często rozciąganie nie jest wystarczające i dzieje się tak w przypadku osób, które zawodowo uprawiają różnorakie dyscypliny sportowe. Dobrą praktyką dla takich osób będzie wprowadzenie regularnych masaży sportowych, które pozwolą na jeszcze lepszą regenerację mięśni po wysiłku.
 

W jaki sposób przyspieszyć regenerację mięśni po treningu?

Ciężki trening powinien być zakończony czasem na odpoczynek, który pozwoli mięśniom na dojście do siebie i wyleczenie powstałych mikrourazów. W celu przyspieszenia regeneracji mięśni powinno się wykonywać dokładne rozciąganie po treningu, które z pewnością wpłynie korzystnie na stan zdrowia i samopoczucie sportowca. Nie zawsze samo rozciąganie jest wystarczające. W przypadku intensywnych treningów warto wdrożyć masaże, które zapewnią dodatkową regenerację potreningową. Choć tego typu zabiegi mogą wydawać się kosztowne i niepotrzebne, to tak naprawdę przynoszą bardzo pozytywne rezultaty, które wpływają korzystnie na stan zdrowia. Oprócz masażu i rozciągania dobrym sposobem na przyspieszenie regeneracji mięśni jest również ciepła kąpiel, która pozwoli na ich rozluźnienie, obniżenie napięcia oraz ciśnienia krwi.

Czy masaże powinny zastąpić rozciąganie?

Wiele osób, które rozpoczyna przygodę ze sportem, uważa, że rozciąganie jest wystarczającym sposobem na regenerację mięśni. Niestety nawet najlepiej wykonany rozciąganie nie będzie w stanie przynieść tak daleko idących korzyści, jak profesjonalnie wykonywany masaż sportowy. Nie oznacza to, jednak że rozciąganie powinno być pomijane, wręcz przeciwnie. Rozciąganie po treningu, a także masaże mogą iść w parze i powinny być stosowane łącznie, a nie zamiennie. Oznacza to, że masaże nie powinny zastępować ćwiczeń rozciągających ani odwrotnie, rozciąganie nie powinno być jedynym czynnikiem, który docelowo ma rozluźnić napięte mięśnie. Sprawdź ofertę masażu na stronie https://www.klinikarehabilitacji.eu/ i wybierz usługę dla siebie.

Woda, a regeneracja mięśni

Podczas treningów nawadnianie organizmu to bardzo ważny czynnik, który korzystnie wpływa na pracę mięśni. Woda odpowiada za oczyszczenie organizmu, wypłukiwanie toksyn, a także przyspiesza metabolizm i ma wpływ na dotlenienie organizmu. Ma również ogromne znaczenie w zwalczaniu skurczy mięśni, dlatego regularne nawadnianie podczas treningu, a także po jego zakończeniu jest szczególnie ważne dla regeneracji mięśni. Osoby, którym zależy na wysokiej wydajności, powinny się skupić na dostarczaniu organizmowi wartości odżywczych, a także na umożliwieniu mu najwyższej z możliwych regeneracji, którą można osiągnąć poprzez połączenie fachowo wykonanych masaży, a także ćwiczeń rozciągających wykonywanych we własnym zakresie.

Regeneracja mięśni po treningu jest bardzo ważne w szczególności dla zawodowców, którzy regularnie uprawiają sport. W ich przypadku wdrożenie masaży to najlepszy sposób na przyspieszenie regeneracji, a także na zapobieganie kontuzjom.

Zaobserwuj nas

  • Udostępnij artykuł: